Inici > Sala de premsa
Sala de premsa
Oferta laboral i beques

Post-doctoral Reseach Position in New Castle, Australia (salary up to $120.000 / year)

The Functional Neuroimaging Laboratory at the University of Newcastle (Australia) is offering one postdoctoral position to join an ongoing 3-year study on the cognitive neuroscience of cognitive flexibility and cognitive control ("task-switching") across the adult lifespan, and will have a strong  component on cognitive modeling. The candidate's research project could be defined so that the candidate may work collaboratively across Australia and overseas (i.e., Spanish or European labs).

The main research objectives involve looking at individual differences in cognitive control and how this variability maps onto structural/functional brain differences as well as age-appropriate adaptive behaviors across the adult lifespan. A wide range of outcome measures will be employed such as risk-taking behaviors, social decision-making for young adults, and functional independence (activities of daily living etc) for the older adults. Empirical data analyses will be complemented with cognitive modeling work and evidence accumulation analyses to derive latent variables that map onto risky/cautious decision-making.

Post-doctoral candidates with a background in cognitive neuroscience of task-switching and/or neighboring cognitive neuroscience areas will be considered to join the project. Individuals interested will be also invited to apply through the post-doc schemes supported by the Australian Research Council: http://www.arc.gov.au/ncgp/decra.htm.

For more information, please contact Dr. Frini Karayanidis:
School of Psychology | Functional Neuroimaging Laboratory
University of Newcastle, NSW 2308 Australia
Phone:   (612) 4921-5457 | Fax:    (612) 4921-6980 | CRICOS - 00109J
frini.karayanidis@newcastle.edu.au
www.newcastle.edu.au/staff/profile/frini.karayanidis.html
co-Chair, International Conference on Cognitive Neuroscience XII (ICON-XII)
27-31 July 2014, Brisbane, Australia (
http://www.acns.org.au/icon2014)

Publicat el 3/10/2012

_______________________________


 Convocatòria Sant Joan de Déu

En marxa l'estudi Alfa de la Fundació Pasqual Maragall

L'estudi Alfa (Alzheimer i Famílies), impulsat per la Fundació Pasqual Maragall, és un estudi longitudinal amb l'objectiu de conèixer millor els processos que tenen lloc abans de l'inici de la malaltia d'Alzheimer, per poder dissenyar intervencions orientades a prevenir o retardar la seva aparició. L'estudi permetrà disposar d’informació científica sobre les característiques biològiques i l’evolució natural dels recursos cognitius i emocionals d’un grup de persones al llarg de la seva vida.
Hi participaran 400 voluntaris adults, fills i filles de pacients diagnosticats de la malaltia d’Alzheimer. Els participants seran convidats a realitzar un conjunt de proves cada tres anys, durant el màxim període de temps possible, idealment tota la seva vida. És per tant un estudi amb voluntat de ser una estructura estable en el temps que permeti obtenir dades i informació científica a llarg termini. Les sessions de l’estudi es realitzaran a Barcelona.

L'estudi està finançat amb aportacions privades i, en aquest sentit, compta amb el suport de l'Obra Social de "La Caixa".

La informació sobre l’estudi està disponible a la pàgina web www.alfaestudi.org.


 Estudi Alfa

Evolució del llenguatge

Entrevista al Dr. Steels publicada a El·lipse, la publicació mensual del PRBB.

El Dr. Steels es responsable del Laboratori d’evolució del llenguatge de l’Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF). 


 Entrevista Dr. Steels

« Anterior | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | Següent »

En esta página web empleamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios. Si continuas navegando, aceptas el uso de cookies. Puedes obtener más información sobre las cookies que empleamos y sobre como limitarlas en nuestra política de cookies. Acepto